Jeśli ktoś chce zakupić jakieś formy reklamy po to, aby tylko dzięki niej przejściowo zwiększyć swoje obroty, a potem przestaje się przejmować, co dalej, popełnia można powiedzieć kolosalny błąd. Marketing bowiem nie powinien się skupiać na tymczasowych rozwiązaniach, które dostarczą paru nowych klientów. Raczej dużo bardziej ważne jest coś takiego, jak identyfikacja wizualna.
Dopiero gdy nasze przedsiębiorstwo stanie się znane, nie trzeba będzie go wspomagać jakimiś kampaniami reklamowymi, bo wszyscy potencjalni odbiorcy i tak już będą kojarzyć tę markę. W związku z tym trzeba się skupiać na czymś takim, jak budowanie obrazu swojej marki oraz identyfikacja wizualna jej. Po pierwsze do tego potrzebny jest nam znak graficzny, który z firmą będzie mógł się jednoznacznie kojarzyć.
O identyfikacji wizualnej na krótkim wideo:
Potem możemy przejść do dalszego etapu. Zastosowanie logotypu wymusi na nas wybór takiej a nie innej palety kolorów, którą będziemy się posługiwać już wszędzie, czy to na stronie internetowej, czy w materiałach promocyjnych. To jest właśnie identyfikacja wizualna marki, bo ludzie się przyzwyczają nam do tych, nie zaś jakiś innych kolorów.
Dlatego też właśnie jest ważne, aby takich aspektach pamiętać, bo przecież wszyscy są wzrokowcami. Identyfikacja wizualna firmy jest więc podstawą każdego udanego działania marketingowego, nie zaś inne kwestie, takie jak krótkotrwałe kampanie reklamowe. Te są przejściowe wszak i ulotne jak wiatr. Nie są to działania trwałe i nie przynoszą takiego trwałego efektu, jaki każdy by chciał.