Papierowe listy odeszły do lamusa? Ci którzy tak myślą są w ogromnym błędzie. Trend jest wręcz odwrotny. Coraz więcej firm wraca do tej formy komunikacji.
Nie oznacza to oczywiście, że wszystko jest pisane ręcznie, a maile tracą na znaczeniu. Po prostu są sytuacje, kiedy papierowy list jest bardziej odpowiedni. Wyrazem ogromnego respektu jest wysłanie klientowi listu z podziękowaniem za owocną współpracę.
Papier firmowy każdy powinien mieć
Aby jednak osiągnąć zamierzony efekt trzeba zainwestować w dobrej jakości papier firmowy. W ten sposób można upiec dwie pierzenie przy jednym ogniu. Po pierwsze, pokazujemy klientowi, że nam na nim zależy i mamy szanse na zacieśnienie i w efekcie poszerzenie współpracy. Po drugie pokazujemy, że jesteśmy profesjonalni, obeznani z biznesową etykietą, a papier firmowy z logo naszej firmy subtelnie podkreśli i przypomni, że jesteśmy szanującą się firmą z dobrymi praktykami.
Oczywiście nie jest powiedziane, że listy takie muszą być pisane odręcznie. W przypadku drukowania korespondencji papier firmowy sprawdzi się równie doskonale, spełniając identyczną funkcję. Drugim dużym odbiorcą i „producentem” różnego rodzaju oficjalnych pism są urzędy i administracja państwowa.
Na wszelkiego rodzaju zawiadomienia i zapytania, często odpowiedzi udziela się pisemnie. W tym przypadku papier firmowy również sprawdzi się doskonale, podkreślając, że jesteśmy firmą z ugruntowaną pozycją i podchodzimy poważnie do prowadzonej działalności. Warto wykorzystać każda okazję do budowania swojej marki.